Z artykułu dowiesz się, na które sportowe auta do 20 tys. warto zwrócić uwagę. Podpowiemy ci także, na co zwrócić uwagę podczas zakupu.
Mazda MX-5 – lider wśród sportowych aut do 20 tys.
Mazda MX-5 to jeden z najpopularniejszych roadsterów na świecie. Cieszy się ogromnym uznaniem wśród wielbicieli szybkiej jazdy. W budżecie do 20 tys. złotych możesz szukać egzemplarza z lat 1998-2005.
Z racji wieku dostępnych pojazdów, powinieneś dokładnie sprawdzić stan techniczny auta, ponieważ części zamienne do tych modeli są bardzo drogie. Największą uwagę zwróć na stan składanego dachu oraz podwozia, które fabrycznie było słabo zabezpieczone przed rdzą.
W założonym budżecie dostępne będą modele drugiej generacji oznaczone symbolem NB. W Mazdzie MX-5 montowano dwie jednostki napędowe. Do wyboru masz silnik o pojemności 1.6 (110 KM) oraz bardziej ceniony 1.8 (146 KM).
Ten drugi często można znaleźć w towarzystwie sześciobiegowej skrzyni wyposażony w blokadę tylnego mostu. Przy niskiej wadze auta, ta jednostka daje prawdziwą frajdę z prowadzenia, którą potęguje niska pozycja kierowcy.
Mercedes SLK R170 – kultowy model
SLK to najmniejszy roadster Mercedesa. Aktualnie jest to jedno z kilku sportowych aut do 20 tys., na które warto zwrócić swoją uwagę.
W momencie, kiedy cena podobnej klasy BMW Z3 spadła do około 30 tysięcy, ogłoszenia sprzedaży tych samochodów szybko znikały z portali. Za atut Mercedesa zdecydowanie należy sztywny składany dach, dzięki temu nie występuje tu ryzyko przetarć i pęknięć materiału.
Auto sprawnie napędzają dwie jednostki kompresorowe o pojemności 2.0 (163 KM) i 2.3 (197 KM). Samochód dostępny w założonym budżecie to pojazd około 20-letni, dlatego dokładnie sprawdź stan techniczny. Na plus należy tu dodać, że SLK produkowane było z bardzo bogatym wyposażeniem, co sprawia, że z łatwością znajdziesz swój wymarzony egzemplarz.
Mini Cooper – następca legendarnego Mini
Przeglądając ogłoszenia sportowych aut do 20 tys. złotych, warto poświęcić chwilę temu modelowi. Mini Cooper to następca legendarnego już auta. Do dziś powstało już wiele jego wersji i odmian, natomiast za przeznaczoną na zakup kwotę, powinieneś rozglądać się za modelami z 2001-2006 roku. W tej cenie w twoim zasięgu są nawet najmocniejsze Mini Coopery S z doładowanymi silnikami.
Jak w większości prezentowanych przez nas aut, tak i w tym przypadku szczególną uwagę należy zwrócić na stan techniczny. Moc silnika, twarde zawieszenie i wygodna pozycja za kierownicą zachęca do ostrzejszej jazdy, ale odbija się to na podzespołach pojazdu.
W wielu Mini występują awarie pomp wspomagania, luzy zawieszenia i wycieki oleju z silników i skrzyń. Odradzamy kupno egzemplarza wyposażone w bezstopniową skrzynię biegów. Naprawa takiego układu to koszt rzędu kilku tysięcy złotych.
Audi TT – rewolucyjny model marki
Audi TT był modelem przez wielu krytykowanym podczas premiery i pierwszych miesięcy sprzedaży. Aktualnie jest to bardzo pożądany model wśród kolekcjonerów, ale spełnia on warunki rankingu sportowych aut do 20 tys. złotych.
W tym budżecie możesz sobie pozwolić na samochód z lat 1998-2006. TT kusi minimalistycznym wnętrzem, które wykończone zostało z klasą, materiałami najwyższej jakości.
Pod względem technicznym jest bardzo zbliżone do Golfa IV czy Skody Octavii. Przy zakupie zwróć szczególną uwagę czy nie ma wycieków z silnika i rdzy na podwoziu. W najlepszym stanie znajdziesz auta droższe, ale w słabszych wersjach silnika. Postaraj się znaleźć pojazd z napędem 4 × 4, jednak pamiętaj, że tanie Audi TT może okazać się pułapką.
BMW E46 – niedoceniany Compact
BMW z mocnymi silnikami są albo drogie, albo tak wyeksploatowane, że nadają się jedynie na złom. E46 Compact w najmocniejszej odmianie 325 TI stanowi wyjątek od tej reguły.
Należy do grupy sportowych aut do 20 tys. złotych. Przez użytkowników niedoceniane było głównie ze względu na swój wygląd. Silnik tego auta osiąga aż 192 KM, a do setki przyspiesza w niewiele ponad 7 sekund.
Jak przystało na topową wersję, jest ona bardzo dobrze wyposażona. Jest też młodsza od wielu aut z naszego zestawienia. Poza ogólnym zużyciem podzespołów problemem może być typowe dla tej wersji spalanie sporych ilości oleju.
Przed zakupem powinieneś także bardzo dokładnie skontrolować stan zawieszenia. Odradzamy zakup egzemplarza wyposażonego w zautomatyzowaną skrzynię SMG. Jest powolna i bardziej podatna na awarie.
Jak sprawdzić auto przed zakupem?
Kupując auto ponad dwudziestoletnie, musisz liczyć się z ewentualnymi naprawami. Szczególnie jeśli bierzesz pod uwagę sportowe auta do 20 tys., zwróć uwagę na stan zawieszenia i karoserię. Roadstery dają ogromną frajdę z jazdy i zachęcają do niej, lecz nadmiernie wyeksploatowany samochód może okazać się dla ciebie pułapką kosztów.
Na rynku istnieje wiele firm oferujących sprawdzenie auta przed zakupem. Usługa kosztuje kilkaset złotych, ale masz pewność, że osoba wykwalifikowana dokładnie obejrzy auto pod kątem stanu technicznego i doradzi lub odradzi zakup.
Jeśli na oględziny jedziesz sam, warto zapytać sprzedającego, czy zgodzi się pojechać na podstawowy przegląd na stację kontroli pojazdów. Diagności posiadają szereg narzędzi pozwalających ocenić ogólny stan auta i ocenić czy jest sprawne.
Jadąc po nowy samochód, warto wziąć do towarzystwa osobę, która pomoże ci na chłodno podjąć decyzję. Często pod wpływem emocji łatwo jest przymknąć oko na pewne usterki, tłumacząc sobie, że to nic wielkiego. Osoba trzecia pomoże ci nabrać trochę dystansu.
Najważniejsze jednak to wybór odpowiedniego komisu. Najkorzystniej jest poczytać opinie o sprzedawcy i wybrać tego najbardziej godnego zaufania, dzięki temu zmniejszysz ryzyko kupna samochodu z ukrytymi wadami lub kradzionego.
Wśród ofert sportowych aut do 20 tys. można dosłownie przebierać, ale warto zainteresować się modelami, które umieściliśmy w naszym rankingu. Są to pojazdy dobrze wyposażone, mało awaryjne i napędzane mocnymi silnikami dającymi prawdziwą frajdę z jazdy. Pamiętaj, aby każdy model dokładnie sprawdzić pod względem technicznym oraz sprawdzić w internecie historię pojazdu na podstawie numeru VIN.