Czterosuwowy silnik MRF 120 to udana jednostka napędowa – model ma wiele wspólnych cech z MRF 140. Zapewnia motocyklowi optymalną moc, dając wiele frajdy z jazdy i jednocześnie jest bezpieczna, a jej działanie stabilne. Przedstawiamy najważniejsze informacje o silniku i pit bike’u MRF 120.
Silnik MRF 120 – dane techniczne
Silnik MRF 120 Lifan to czterosuwowa, dwuzaworowa jednostka napędowa. Generuje moc 9 KM przy 7800 obr./min., a średnica cylindra to 52,4 mm przy skoku tłoka 55,5 mm i stopniu sprężania 9.0:1. Do obsługi jednostki napędowej niezbędna jest benzyna bezołowiowa, a także półsyntetyczny olej 10W-40. Zbiornik paliwa ma 3,5 l.
Motor wyposażono również w zapłon CDI i rozruch ze stopką. Zastosowano też sprzęgło manualne i napęd z łańcuchem KMC 420. Kierujący może przełączać pomiędzy 4 biegami w układzie N-1-2-3-4. Silnik wyposażono w gaźnik PZ26 mm.
Czym charakteryzuje się pit bike MRF 120?
Warto zapoznać się też nie tylko ze specyfiką jednostki napędowej, ale i samego pit bike’a. W modelu MRF 120 zawieszenie przednie zostało wyposażone w amortyzatory UPSD o długości 660 mm – z kolei tylne mają długość 280 mm.
Jakie jeszcze dane mogą się przydać przed zakupem?
Inżynierowie pracujący przy tej serii zdecydowali się również na zamontowanie stalowego wahacza, a także przednich hamulców tarczowych 210 mm z zaciskiem 2-tłoczkowym i tylnych 200 mm z zaciskiem 1-tłoczkowym. Konstrukcja MRF 120 obejmuje również kierownicę, którą wykonano z aluminium o wysokości 102 cm.
Ostatnie, kluczowe informacje, o których należy wspomnieć w kontekście pit bike’a z silnikiem MRF 120, to wysokość siedzenia – 73 cm, rozstaw kół – 113 cm i prześwit 270 mm. Jednoślad cechuje się też niską wagą – 63 kg, a także tym, że zamontowano w nim odginane dźwignie hamulca i sprzęgła.
Silnik MRF 120 ccm zbiera dobre opinie bo jednostka 4T jest ekonomiczna, znana ze stabilnej pracy, a także optymalnych osiągów. Cechuje się też tym, że przy odpowiednim, regularnym serwisowaniu, służy użytkownikowi przez naprawdę długi czas – bez większych problemów.
Łącząc to z niebanalnym wyglądem samego jednośladu, w którym zastosowano przemyślane rozwiązania konstrukcyjne, ten silnik będzie zdecydowanie dobrym wyborem. Dlatego warto zdecydować się na tę jednostkę napędową, używaną w mini crossach MRF 120.