Z artykułu dowiesz się, w jakich autach montowano silniki OHC oraz poznasz różnicę między DOHC, a SOHC.
Silnik OHC
Silniki OHC charakteryzują się szczególnym rodzajem układu rozrządu, w którym wałek napędzający zawory znajduje się bezpośrednio w głowicy motoru. W większości współczesnych samochodów zastosowano silniki z układem OHC. Jest prosty w obsłudze, napędzany łańcuchem lub elastycznym paskiem za pomocą koła zębatego.
SOHC szczyt popularności ma już za sobą
Silniki SOHC największą popularnością cieszyły się w latach siedemdziesiątych. Są mniej awaryjne, mocniejsze od DOHC, jednak to nie one zrewolucjonizowały rynek. Zaletą układu SOHC jest brak elementów rozrządu jak popychacze i dźwignie zaporowe. Dzięki temu silnik jest zwinny i zapewnia szybkobieżność na poziomie bardzo dobrym.
DOHC – rozwiązanie idealne?
Silnik z DOHC charakteryzuje się aż dwoma wałkami rozrządu i jest to powszechnie używane na w każdym zakątku globu oznaczenie motorów tłokowych, w których głowicy pracują dwa wałki rozrządu. Silniki z tym typem rozrządu to jednostki zdecydowanie najwydajniejsze i godne polecenia. Zapewniają o wiele większą moc, przy jednoczesnym mniejszym spalaniu.
Silnik DOHC jest wydajny i oszczędny dlatego cieszy się tak ogromną popularnością wśród producentów aut.