Nie da się ukryć, że Polacy pokochali auta zza Odry. Audi, BMW, Mercedes i Volkswagen to marki, które przyciągają uwagę klientów. Co więcej, sprowadzamy z Niemiec więcej aut niż z innych krajów Europy razem wziętych! Trzeba jednak przyznać, że nie zawsze są to modele wyprodukowane właśnie w tym kraju.
Jaki samochód do 30 tys. warto kupić? Czy da się nabyć dobrej jakości sportowe samochody do 30 tysięcy? A co z suvami, sedanami i kombi do 30 tysięcy? Poznaj aktualne ceny w różnych segmentach i wybierz najlepze auto w tej kwocie!
Jaki samochód do 30 tys. złotych wybrać ?
Liczba samochodów, które możesz nabyć do 30 tysięcy złotych, jest naprawdę spora. Budżet jest na tyle duży, by skierować swoją uwagę na auta miejskie, klasę średnią, premium, SUV-y, a nawet pojazdy sportowe.
W tym zestawieniu stawiamy przede wszystkim na niezawodność, żebyś mógł dokonać odpowiedniego wyboru i cieszyć się nowym autem przez lata. Nie po to wydajesz na samochód 30 tysięcy, żeby po kilku miesiącach jeździć z nim do mechanika na kosztowne naprawy. Ranking 2021 rozpoczynamy od aut miejskich.
Mały samochód do 30 tys. złotych – jaki polecamy?
W tym segmencie możesz liczyć nawet na podstawową wersję nowego auta z salonu. Jeżeli jednak chcesz pokusić się o bardzo dobrze wyposażony model z pewnością uda ci się znaleźć taki, który będzie miał 3-5 lat i niewielki przebieg. Jakie samochody wyróżniają się w tej kategorii?
Opel Corsa E
To bardzo wygodny i nieźle wykończony pojazd, który spokojnie pomieści 4 osoby. W klasie aut miejskich do 30 tysięcy jest przodującym przedstawicielem. Występował w wielu wersjach silnikowych, z których wyróżniające się to:
- 1.3 CDTI 95 KM;
- 1.4 i 1.4 Turbo;
- topowy 1.6 Turbo.
W kwocie do 30 tysięcy możesz liczyć na samochód z rocznika 2015-2017 o przebiegu w okolicy 70-100 tysięcy kilometrów.
Fiat Panda III
Panda zawsze kojarzyła się z niewielkim i przyjemnym autem miejskim. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej wersji montowanej we Włoszech. Posiada spory bagażnik o pojemności 225 litrów. W zależności od wersji, ma klimatyzację, elektryczne szyby, a nawet napęd na wszystkie koła.
Tego typu auto do 30 tysięcy będziesz mógł dostać z rocznika 2016 lub wyżej, z przebiegiem nieprzekraczającym 60 tysięcy i silnikami benzynowymi 0.9 i 1.2 litra oraz dieslem 1.3 MultiJet. A mity o awaryjności włoskich aut to – no właśnie. Mity.
Peugeot 208
Pierwsza wersja tego auta wyszła w 2012 roku. Od 2019 roku produkowana jest już druga generacja tego pojazdu. W kwocie do 30 tysięcy możesz wybierać w wersjach trzydrzwiowych lub pięciodrzwiowych. Ustrzelenie okazji pozwoli ci na wejście w posiadanie modelu z multimedialnym centrum zarządzania, automatyczną klimatyzacją i ciekawą wersją silnikową.
W bagażniku zmieścisz też sporo rzeczy, bowiem ma on 285 litrów pojemności. Za 30 tys. możesz wybrać spośród wszystkich silników, od 1.2 PureTech po 1.5 i 1.6 HDI. Roczniki w tym przedziale cenowym to 2016-2018 o przebiegu nieprzekraczającym nawet 50 tysięcy kilometrów.
Nissan Micra
Tutaj oferta obejmuje modele z końca produkcji, czyli rocznika 2017. Do dyspozycji otrzymujesz benzynową wersję silnikową 1.2. Zapewnia ona przyzwoite osiągi dla tak małego pojazdu.
To auto, w którym nawet wysokie osoby będą miały na tylnej kanapie sporo miejsca. W cenie do 30 tysięcy można zdobyć egzemplarze modelu K13, a w niedalekiej przyszłości zapewne też K14, czyli wersję V produkowaną od 2017 roku.
Ranking aut typu kombi do 30 tysięcy
Tutaj wybór jest nieco bardziej ograniczony do starszych modeli pojazdów. Wiele z nich oferuje bardzo dobre wyposażenie i (jak na kombi przystało) niesamowitą przestrzeń bagażową. Znajdziesz tu zarówno wersje z dieslem, jak i benzynowe. Oto kilka propozycji kombi do 30 tys.
Skoda Octavia III
W tej cenie możesz nabyć bardzo ciekawy model Octavii 3 generacji. Auto do 30 tysięcy będzie wyposażone w jednostkę 1.6 TDI, która zapewnia dobre osiągi do poruszania się nawet z 4 osobami na pokładzie.
Silnik ten cechuje się umiarkowanym, a wręcz niskim zużyciem paliwa, które może spokojnie wynosić 5.5 litra. Rocznik zarezerwowany dla tej ceny to 2013-2014. Przebiegi jednak mogą być bliskie 200 tysięcy kilometrów.
Skoda Superb II
Niedaleki krewny Octavii. Model Superb konstrukcyjnie bardzo mocno przypomina Passata B6. W tym przedziale cenowym możesz liczyć na ciekawe modele z rocznika 2012 wyposażone w jednostki benzynowe 1.4, a także diesle 2.0 TDI. Warto jednak bardzo dobrze poszukać i znaleźć wersję 1.6 TDI, ponieważ cieszy ona niskim spalaniem i wysoką bezawaryjnością.
Volvo V70 III
To bardzo ciekawy model, którym interesuje się wielu kierowców, szczególnie ze względu na udane wersje silnikowe. Duży bagażnik o pojemności 575 litrów zapewnia optymalną ilość miejsca. Charakterystyczna linia nadwozia przyciąga wzrok i jednocześnie nie stanowi utrudnienia dla wysokich kierowców. W kategorii „kombi do 30 tysięcy” możesz liczyć na wersję 2.0 D o mocy 136 KM.
Kia Ceed II
Model ten prezentuje się niezwykle atrakcyjnie mimo upływu czasu. Ma nieco mniejszy bagażnik od poprzednika, który liczy sobie 528 litrów. W cenie do 30 tys. złotych możesz poszukiwać wersji z silnikiem 1.6 CRDI, która jest bardzo ceniona wśród mechaników i użytkowników. Możesz też liczyć na benzyniaka 1.6 GDI. Diesel może mieć od 90 do 128 KM, natomiast wersja benzynowa 135 KM.
Volkswagen Passat B7
To ciekawa opcja dla fanów niemieckiej motoryzacji. W tej cenie otrzymasz pojazd z najpopularniejszymi wersjami silnikowymi tzn. 1.6 TDI lub 2.0 TDI. Jeśli chodzi o benzyniaki, to możesz polować na 1.4 TSI lub 1.8 TSI.
Jednostki zapewniają rozsądne osiągi, może z wyjątkiem wersji 1.6 TDI, która jest ciut za słaba, jak na taki pojazd w kombi. Odwdzięcza się jednak niskim spalaniem i niezawodnością. W tej cenie szukaj w rocznikach z lat 2010-2012.
Peugeot 508 I
Teraz czas na dwóch przedstawicieli francuskiej motoryzacji. Pierwszy z nich to model 508 1. generacji. Pojazdy te cechują się bardzo dobrym wyposażeniem nawet w kategorii aut kombi do 30 tysięcy.
Ciekawą opcją jest z pewnością wyświetlacz HUD, który pokazuje na szybie czołowej najważniejsze dane dotyczące pojazdu, np. prędkość. W tej wersji pojazdu spotykane są silniki 1.6 zarówno zasilane benzyną, jak i olejem napędowym.
Zapewniają dosyć dobre wrażenia z jazdy. Jeżeli chciałbyś mieć auto o nieco bardziej sportowym zacięciu, szukaj wersji 2.0 HDI, która ma od 140 do 163 KM.
Peugeot 308 II
Bardzo ciekawa propozycja, jeżeli szukasz wyjątkowo oszczędnego pojazdu. Za 30 tysięcy złotych zyskasz model kombiaka, wyposażony w silnik 1.6 HDI, który legitymuje się mocą od 92 do 120 KM. W zależności od wersji masz do dyspozycji przekładnie 5 lub 6-biegową. W cenie samochodu do 30 tysięcy możesz liczyć na auta z rocznika 2015. Jest to więc ciekawa propozycja.
Samochód do 30 tys. – sedan
W tym segmencie znajdziesz wiele aut zarówno europejskich, jak i azjatyckich. Chociaż coraz częściej Polacy sięgają po crossovery, które też można dostać w podobnym przedziale cenowym, sedany cieszą się popularnością ze względu na reprezentatywny wygląd. Jakie sedany do 30 tys. wybijają się na szczyt listy?
Toyota Avensis III
Ciekawa opcja dla tych, którzy nie potrzebują zbyt dużo miejsca. Podróż z czterema osobami na pokładzie będzie bardzo komfortowa. W wersji sedan możesz liczyć na bagażnik o pojemności 509 litrów, który jest wystarczający. Wersje silnikowe obejmują benzyniaki o mocy od 132 do 152 KM. Diesle natomiast od 126 do 177 KM.
Bardzo udane są szczególnie jednostki benzynowe, które jednak nie zapewniają zbyt wysokiego momentu obrotowego. W najsłabszej wersji jest to 160 Nm, a w najmocniejszej 196 Nm. Nie są to powalające wyniki, biorąc pod uwagę masę własną przekraczającą 1200 kg.
Citroen C5 II
Przedstawiciel francuskiej myśli technicznej oferuje przede wszystkim bardzo bogatą paletę silników. W kategorii sedan do 30 tysięcy możesz liczyć na jednostki 1.6 HDI, które są bardzo chwalone ze względu na oszczędność i niezawodność. Podobnie jest z mocniejszymi 2.0 HDI. W tej kwocie rzadkością będzie topowa wersja 3.0 V6.
Jeżeli chodzi o benzyniaki, celuj raczej w 1.8 i 2.0. Mają one odpowiednio 125 i 140 KM. To wystarczające parametry do sprawnej jazdy. Do twojej dyspozycji pozostają roczniki 2008-2012. Jest duża szansa na egzemplarze, które nie zdążyły jeszcze przejechać 200 tysięcy kilometrów.
Audi A4 B8
Szczególną uwagę poświęć wersji sprzed liftingu. Pozostałe modele dsedanów tej marki będą raczej nieosiągalne w cenie do 30 tysięcy złotych. Słynące niegdyś z niezawodnych silników 1.9 TDI teraz oferują klientom wersje 2.0 TDI. Co ważne są to poprawione jednostki, w których nie zdarzają się już tak duże usterki jak w poprzednikach.
W budżecie 30 tysięcy możesz znaleźć też ciekawe modele z silnikiem 1.8 TFSI, które rozwijają moc 120 i 160 KM. Raczej nie licz na zadbane sedany do 30 tysięcy z większymi silnikami. Będą to wyeksploatowane jednostki lub egzemplarze po poważnych kolizjach.
Mazda 6 II
Pojazd, który można polecić głównie z jednostkami benzynowymi. W dieslach zastosowano bardzo problematyczny i psujący się filtr cząstek stałych, który generował problemy z olejem silnikowym. Dotyczy to szczególnie modelu z silnikiem 2.0 MZR-CD. Za to proste konstrukcje 1.8 i 2.0 MZR benzynowe są dobrą alternatywą dla jednostek wysokoprężnych.
Można w nich też zaimplementować instalację LPG. W modelu 6 drugiej generacji przewidziano delikatne zmiany nadwozia, przez co wewnątrz jest zdecydowanie więcej miejsca. Pojemność bagażnika na poziomie 519 litrów jest wystarczająca.
Opel Insignia A
Następca udanej Vectry stawia na zupełnie inny design w porównaniu do poprzednika. Z tego względu bryła auta nadal może się podobać, pomimo upływu lat. Na wyposażeniu wersji przed liftingiem znalazł się przede wszystkim polecany diesel 2.0 CDTI.
Ze względu na ciężką konstrukcję do tego auta nadają się tylko jednostki turbodoładowane, oferujące wysoki moment obrotowy. W autach do 30 tysięcy przeważają głównie oferty z 1.6 i 1.8 bez turbo lub 2.0 CDTI. Lepiej jest zdecydować się na tę trzecią wersję lub nieco dołożyć i wybrać uturbioną benzynę. Nie mają one też większych problemów z LPG.
Peugeot 508 I
To również bardzo ciekawe auto zarówno w wersji kombi, jak i sedan. W założonym budżecie znajdziesz głównie modele z silnikiem diesla o pojemności 1.6 i 2.0. Pierwszy z nich jest nieco zbyt słaby jak na tę konstrukcję, drugi natomiast bardzo dobrze spełnia swoje zadanie.
W Peugeocie 508 1. znajdziesz nieco mniejszy bagażnik niż u konkurentów, który ma 497 litrów pojemności. Poza tym cechuje się opinią auta mało awaryjnego. W kwocie do 30 tysięcy możesz liczyć na auta z rocznika 2011-2013. Biorąc pod uwagę, że większość to diesle nie spodziewaj się przebiegu niższego od 200 tysięcy kilometrów.
Ford Mondeo Mk IV
Produkowany w latach 2007-2014 pojazd cieszy się uznaniem wielu kierowców. To zasługa przede wszystkim sporej przestrzeni wewnątrz pojazdu i solidnego bagażnika, który ma aż 550 litrów pojemności. To bardzo dużo, jak na tę wersję nadwozia. W budżecie sedana do 30 tysięcy możesz oczekiwać głównie wersji napędzanych olejem napędowym.
Są to silniki 2.0 Duratorq TDCI o mocy 140 KM. Jest to w rzeczywistości jednostka 2.0 HDI od koncernu PSA. Zapewnia solidną dynamikę i rozsądne zużycie paliwa. Przeglądając oferty modeli Forda do 30 tysięcy, zobaczysz, że niewiele wśród nich jest sedanów. To zasługa zapotrzebowania klientów, którzy preferowali wersje kombi.
SUV do 30 tysięcy
Kierowcy oszaleli na punkcie SUV-ów. Do tego stopnia, że duża liczba producentów ma w swojej ofercie właśnie takie auta. Czy da się kupić SUV-a do 30 tysięcy? Sprawdź! Poniżej zamieszczamy listę ciekawych propozycji.
Honda CR-V
Pierwszy na prezentowanej liście SUV-ów do 30 tys. jest chyba największym pewniakiem w stawce. Uwielbiany przez Polaków i ceniony za wnętrze, rozmiary, sposób prowadzenia się po ulicy i jednostki napędowe. Trudno mówić o tym, który ze sposobów zasilania paliwem jest lepszy. Diesel w wersjach 2.2 i-CDTi mający 140 KM jest w pełni zadowalający dla kierowców.
Częstym wyborem jest też 2.0 i-VTEC o mocy 150 KM, chociaż może nie być tak żwawy ze względu na 190 Nm. Można do niego zainstalować LPG, ale wtedy pamiętaj o cyklicznej regulacji luzu zaworowego. W kwocie do 30 tysięcy auto nie będzie młodsze niż rocznik 2008–2009.
Nie ma też co liczyć na zdrowe 2.4 i-VTEC. Tanie części eksploatacyjne i duża ich dostępność powodują, że to bardzo chętnie wybierany model SUV-a do 30 tysięcy.
Nissan Qashqai I
Kolejny hit sprzedażowy. Jeździ ich w Polsce bardzo dużo, co ma wpływ na ceny części i znajomość usterek i ich rozwiązywania przez mechaników. W gamie silników godne polecenia są chyba wszystkie oprócz 1.5 dci. W dalszym ciągu nie jest pozbawiona poważnych wad i to na nią uważaj w ogłoszeniach.
Poza tym kierowcy sugerują, by przyjrzeć się tylnym wahaczom, które mocno korodują. Auto o sporym prześwicie, które zapewnia sporo miejsca w środku. W kwocie do 30 tysięcy możesz wybierać tego typu SUV-y w rocznikach 2007-2010. W takich modelach przebieg ok. 150 tysięcy jest jeszcze możliwy, choć niekoniecznie częsty.
Dacia Duster I
Samochód przez wielu kochany, przez innych znienawidzony. Dlaczego tak dużo rozbieżności? Przede wszystkim docenia się jego niską cenę, całkiem udane silniki i prostotę konstrukcji. Co dla jednych jest plusem, dla innych może być wadą.
Krótka lista dostępnych silników i jeszcze węższa naprawdę użytecznych. Toporne wykończenie wnętrza i raczej niewielki komfort. Jednak coś za coś. Dustera możesz znaleźć nawet z rocznika 2013, a jego przebieg w wielu wypadkach nie przekracza jeszcze 100 tysięcy. Dlatego w kategorii SUV-a do 30 tysięcy jest ciekawym wyborem, bo nadal jest autem niewyeksploatowanym i stosunkowo młodym.
Suzuki Grand Vitara II
Bardzo popularne auto do 30 tys. wśród naszych rodaków. Jest esencją prawdziwej terenówki, bo całkiem nieźle prowadzi się na bezdrożach i posiada ciekawą gamę mocnych silników. Na szczególną uwagę zasługują jedynie konstrukcje benzynowe. Od silnika 1.9 DDiS najlepiej trzymaj się z daleka.
Ma awaryjne turbosprężarki i potrafi w nich szwankować filtr cząstek stałych. Jeżeli ma to być auto do 30 tysięcy, to musisz być gotowy raczej na podstawową wersję, czyli jednostkę 2.0 o mocy 140 KM. Nie jest ona przesadnie oszczędna i spala 9 litrów.
Możesz założyć do niej LPG i wtedy będzie zdecydowanie taniej. Niewiele więcej pali 3.2 V6 VVT o mocy 233 KM, a daje o wiele lepsze wrażenia z jazdy. Może więc warto do niej dołożyć?
Sportowe samochody do 30 tysięcy
Czy da się nabyć sportowe samochody do 30 tys.? Oczywiście!
Opel Astra H OPC
Bardzo udana konstrukcja w wersji „cywilnej” i przyciągająca w wyposażeniu OPC. Do dyspozycji oddano 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 240 KM. Spalanie w tym aucie może zaskakiwać, szczególnie w trybie Sport, który zdaje się nie mieć ograniczeń dotyczących wrażeń z jazdy i zapotrzebowania na paliwo.
Użytkownicy zalecają częste kontrole stanu oleju silnikowego. Sportowe auto do 30 tysięcy? W tym przypadku można znaleźć ciekawy egzemplarz z rocznika 2006.
Audi S4 B6
Świetna jednostka napędowa w połączeniu z napędem quattro i bogatym pakietem wyposażenia, to coś, czego możesz poszukiwać. W tej cenie nie znajdziesz zbyt wielu modeli, bo samych aut nie jest przesadnie dużo. V8 i 344 KM dają ogromną frajdę z jazdy.
Nie ma mowy o braku mocy na żadnym biegu. Wygoda podczas jazdy daje poczucie podróżowania limuzyną z pazurem. Ten sporotowy samochód pali sporo, tak jak przystało na V8, ale jeżeli szukasz takiego silnika, to nie liczysz chyba na ekonomiczne spalanie?
Honda Civic VIII Type-R
Auto dla prawdziwego maniaka sportowych wrażeń. Sztywno zawieszone, bardzo żwawe i z zacięciem do jazdy na wysokich obrotach. Typowy japoński silnik, który najwięcej frajdy daje z jazdy przy czerwonym polu obrotomierza.
W codziennej jeździe niektórym przeszkadza brak komfortu na słabych nawierzchniach, jednak auto rekompensuje to podczas szybkiej jazdy na zakrętach i prostych. W kategorii „sportowe auto do 30 tysięcy” możesz pokusić się też o ciekawą wersję 1.8 140 KM. Da się jednak również znaleźć wersję topową.
Renault Clio III R.S.
Mała maszynka do szybkiej jazdy. Wyposażona w świetny silnik 2.0, który w zależności od wersji osiąga 197 lub 201 KM. Typowy przedstawiciel aut o bardzo zwartej konstrukcji, który świetnie sprawdza się na krętych torach.
Wysokoobrotowy silnik nie ma aż tak wielkiego zapotrzebowania na paliwo. Możesz go używać zarówno do jazdy na co dzień, jak i na torze. Ten sportowy samochód do 30 tysięcy świetnie trzyma cenę i jest poszukiwany przez zdecydowanych kierowców.
Jeżeli chodzi o samochód do 30 tysięcy, masz naprawdę spory wybór. Zarówno w najmniejszych segmentach, jak i autach wyższych klas. Pamiętaj o tym, by realistycznie podejść do stanu pojazdu i decydować się na ten, który jest najlepiej utrzymany.
Czasem lepiej zapłacić więcej niż jeździć od warsztatu do warsztatu celem rozwiązania usterki. Bez względu na wybór życzymy udanych zakupów!