Wzdłużne ustawienie silnika w E90 BMW serii 3 sprawiło, że samochody tej klasy świetnie się prowadzą. Dobrze rozłożony środek ciężkości oraz idealny sposób przenoszenia mocy przez przekładnię to główne cechy, jakimi wyróżniają się w E90 silniki. Osoby decydujące się na BMW 318i, 320i lub 325i nie mogą narzekać na osiągi.
Praktycznie każda odmiana benzynowa silnika w modelach E90 nie ma turbosprężarki, ale wyróżnia się naprawdę dużą pojemnością. W modelach BMW serii 3 stosowano także wysokoprężne, 6-cylindrowe silniki Diesla. Poznaj najlepsze jednostki!
Jakie silniki E90 BMW benzynowe warto wybrać? To trzeba wiedzieć!
Zastanawiasz się, jaki silnik benzynowy lub Diesla wybrać do swojego BMW serii 3 E90? Przede wszystkim określ swoje potrzeby. Jeśli jeździsz w dalekie trasy postaw na silnik Diesla, a kiedy pokonujesz krótkie odcinki, lepiej wybierz BMW 3 z benzyną i LPG. W modelach aut BMW 318i oraz 320i zastosowano silniki E90 o pojemności 1995 cm3 generujące moc od 129 do 170 KM.
Nieco słabsze były modele 316i, gdzie silniki osiągały tylko moc 122 KM przy pojemności 1599 cm3. Dla większości modeli silnikowych E90 spalanie oscylowało na poziomie nieprzekraczającym 7,5 l/100 km. Szukasz jak najtańszego sposoby na poruszanie się samochodem? Postaw na wersję silnika 3 generacji BMW N46 2.0. Te modele nie mają wtrysku bezpośredniego i dodatkowo współgrają z instalacją gazową.
Jakie jeszcze jednostki E90? Silniki warte uwagi
Sprawdź też ciekawe silniki 6-cylindrowe, które generują już znacznie większą moc. Jednostki R6 o pojemności 2,5 litra stosowane są w modelach BMW 3 323i oraz 325i. Są też nieco większe jednostki E90. Silniki o pojemności skokowej 3.0 występują w wersjach 325i, 328i oraz 330i. Niekiedy spotkasz się z tym silnikiem także w BMW 335i.
Pierwsze silniki produkowano tylko do 2010 roku. Trzylitrowe odmiany w wariantach N52, N52, N54, N55 występowały też w wersjach turbo i biturbo. Bezpośrednie wtryski paliwa współgrają z napędem na 4 koła. Pamiętaj, że starsze wersje silników E90 N52 miały spore problemy z głowicami.
Specjaliści oraz użytkownicy polecają wybór nieco nowszych odmian N53, choć do LPG w tym przypadku to ogromny wydatek. Niezależnie od tego, jaki silnik wybierzesz, kupując używane BMW, zawsze sprawdzaj:
- stan łańcucha rozrządu;
- przebieg;
- poziom oleju;
- ewentualne wycieki.
E90 – silniki benzynowe
Jeśli nie zauważysz istotnych elementów sugerujących usterkę silnika, możesz kupić używane BMW od poprzedniego właściciela auta z E90. Silniki 6-cylindrowe o mocy nawet do 306 KM osiągają prędkość do 250 km/h. Benzyniak to dobra opcja dla każdego, kto ceni sobie zwinność wersji sedna i niewielkie koszty napraw z opcją instalacji LPG.
E90 – silniki Diesla. Jaki wybrać?
BMW serii 3 wyposażone są często w silniki 4-cylindrowe o dwu litrowej pojemności. Modele 316d, 318d oraz 320d poruszają się właśnie dzięki tym konstrukcjom. Wybierz nieco mocniejsze jednostki 3-litrowe i 6-cylindrowe:
- 325d;
- 330d;
- 335d.
Dzięki temu osiągi auta zawsze będą zadowalające. W starszych modelach M47 użytkownicy wskazują na częste wyrabianie się przesłony na kolektorze ssącym, czyli inaczej klapki. Bardzo często usterkom ulegają też wtryskiwacze, co uniemożliwia dalszą jazdę.
Koszt ich wymiany może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Piąta generacja z silnikami N47 ma również nietrwały łańcuch rozrządu znajdujący się w pobliżu skrzyni biegów. Taki układ również komplikuje sprawę ewentualnych napraw usterek i awarii.
Jaki silnik do BMW piątej generacji warto wybrać?
Piąta generacja BMW w wersji sedan (i nie tylko) występowała w różnych konfiguracjach silnikowych. Tylko od ciebie zależy czy wybierzesz benzyniaka, czy silnik Diesla. Każdy mechanik ma inne zdanie na temat jednostek napędowych BMW n43 i nowszych. Wiele zależy też od tego, w jaki sposób silnik był eksploatowany przez poprzedniego właściciela.
Koszty wymiany oleju silnikowego i przekładniowego nie są duże. Zadbaj o regularne akcje serwisowe, a twój samochód BMW serii 3 zawsze będzie sprawny. W E90 silniki uznawane są za jedne z najtrwalszych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.
Najpewniejszym wyborem spośród jednostek benzynowych na pewno będą starsze silniki E90 serii N46 lub nowsze N53. Nie warto inwestować w turbodiesle z ogromnymi przebiegami. Bardzo często okazuje się, że mimo trwałości tych jednostek ich eksploatacja przez wiele kilometrów może generować wysokie koszty użytkowania i napraw. Przeanalizuj wszystkie dostępne dla E90 silniki i podejmij decyzję, z której będziesz zadowolony.