Motocykle z automatyczną skrzynią biegów DCT i CVT – Honda, Yamaha, BMW i Zero!

Motocykle z automatyczną skrzynią biegów zyskują popularność szczególnie w środowisku miejskim. Dzieje się tak ze względu na specyfikę kultury ruchu w dużym mieście, gdzie często trzeba się zatrzymywać, a zaraz potem ruszać. Motocykle z automatyczną skrzynią biegów sprawdzają się też w trasie ze względu na wygodę. Więcej informacji na temat tej odmiany motocykli znajdziesz u nas!

Honda Rebel 1100

Firmą, która specjalizuje się w produkcji motocykli z automatyczną skrzynią biegów jest Honda DCT (dual-clutch transmission). To wariant szybkiej zmiany biegów w przekładniach automatycznych. W układzie nadal jest sprzęgło, ale nie ma jego dźwigni. Za zmianę biegów odpowiada komputer pokładowy motocykla. Efekt takiego zabiegu to stabilna jazda, a także większa oszczędność paliwa.

Model Honda Rebel 1100 to wersja jednośladu, która została zaprojektowana na bazie sukcesów modeli Rebel 300 i 500. Motocykl z automatyczną skrzynią biegów ma wygląd cruisera. Został wyposażony w cztery tryby jazdy i jeden użytkownika wraz z trzema poziomami kontroli trakcji, a także ABS na zakrętach. Jednoślad jest dostępny w cenie ok. 47 400 złotych.

Zero DS

Zero to producent specjalizujący się w produkcji motocykli elektrycznych. Model Dual-Sport ma automatyczną przekładnię biegów. Nadaje się do długich tras ze względu na wysoką pozycję. Ułatwia to również nawigację w mieście. Zasięg Zero DS w terenie zabudowanym to aż 328 kilometrów. Motocykl może wygenerować prędkość maksymalną na poziomie 139 km/h a moc jednostki napędowej to 44 KW. Cena za ten motocykl z autmoatyczną skrzynia biegów z 2021 roku to ok. 80 tysięcy złotych.

BMW CE04

BMW CE04 robi wrażenie ze względu na futurystyczny projekt. Jest to całkowicie elektryczny skuter z automatyczną skrzynią biegów. Zelektryfikowana jednostka napędowa pozwala korzystać z mocy na poziomie 42 KM i umożliwia osiągnięcie pojazdem prędkości nawet do 120 km/h. BMW CE04 został oprócz tego wyposażony w regulowane tryby jazdy, a także kontrolę stabilności i trakcji. Cena z BMW CE04 to 55 tysięcy złotych.

Yamaha Zuma 125

Yamaha Zuma to nieduży motocykl, w którym zastosowano przekładnię z paskiem klinowym. Na uwagę zasługuje przemyślana konstrukcja. Zaprojektowano ją tak, aby stanowiła platformę, która wydatnie wpływa na wygodę podróżowania. Siedzenie jest niezwykle wygodne, a także ma miejsce dla pasażera. Ze względu na małe gabaryty ten motocykl z automatyczną skrzynią biegów może być komfortowo prowadzony przez osoby o niskim wzroście. Oparcie się na stopach nie stanowi problemu przy wymiarach, które ma Yamaha Zuma 125. Nowy jednoślad jest dostępny w cenie już od 16 tysięcy złotych.

Honda NC700D Integra

Cechą charakterystyczną modelu jest to, że zastosowano w nim świetny układ DCT, ( a nie jak w przypadku innych modeli CVT) który jest znany m.in. z motocykla CRF 1000L Africa Twin. Honda NC700D Integra podobnie jak pozostałe modele z tej serii – NC 700 X i NC 700 ma taki sam silnik. Jest to dwucylindrowa jednostka napędowa o pojemności 670 cm3, która generuje moc na poziomie 48 KM. Wyróżnia się też maksymalnym momentem obrotowym 60 Nm. Ten jednoślad z automatem, który doceni każdy motocyklista, można nabyć już w cenie 14 500 tysięcy złotych.

Czy warto zdecydować się na automatyczny motocykl?

Jednoślad ze skrzynią DTC–dual clutch transmission, czy CVT będzie atrakcyjną propozycją dla kierowców, którzy poszukują nowych doznań lub są już zaznajomieni z tym rodzajem przekładni. Jazda motocyklem będzie na pewno sprawiać przyjemność i zaskakiwać dynamiką oraz komfortem, szczególnie fanów przekładni manualnej. Ze względu na to warto zdecydować się na jednoślad z przekładnią CVT lub DTC i zaznać całkowicie nowej przyjemności z jazdy. Dobrze jest też zapoznać się z naszymi artykułami na temat motocykli klasycznych i motocykli sportowych.

Dodaj komentarz