Ranking ADAC jest opracowywany przez niemiecki Automobilklub ADAC. Pokazuje on najbardziej i najmniej awaryjne samochody zarejestrowane w ostatnich latach. Warto się z nim zapoznać, by uniknąć problemów związanych z najczęstszymi przyczynami usterek.
Jakie są najbardziej awaryjne samochody?
Po przebadaniu 3,38 mln zgłoszeń opracowano raport ADAC prezentujący awaryjność aut, które przejechały co najmniej 100000 kilometrów. Każdy z przetestowanych modeli przebył ten dystans, dzięki czemu można było dowiedzieć się, jak niezawodny jest dany egzemplarz.
Dystans pokonywano w warunkach miejskich i na autostradzie, gdzie eksploatowany go przy prędkościach maksymalnych. Badanie prowadzono również na górskich odcinkach. Modele oceniano w skali, gdzie 6+ oznacza najwyższą ocenę.
Do najbardziej awaryjnych samochodów używanych należą:
- Ford Fiesta 1.0 EcoBoost – silnik nie wytrzymał do końca testu, ponieważ uszkodzeniu uległa śruba mocująca napinacza paska rozrządu i wycieki z układu chłodzenia;
- Subaru XV 2.0D Exclusive – w tym modelu sprzęgło zakończyło swój żywot przed zakończeniem testu, a podwozie SUV-a uległo procesom korodowania;
- Audi Q3 2.0 TDI Quattro – model niemieckiego producenta już po przejechaniu 30 tys. kilometrów przełączył się w tryb awaryjny, ponieważ uszkodzono skrzynię biegów i sondę lambda.
Najmniej awaryjne auta w segmencie B – nowy raport 2022
Niemieckie Stowarzyszenie Inspekcji Technicznej przygotowało raport występowania usterek samochodów. Zestawienie tworzą 222 modele, których przeglądy techniczne przeprowadzono między lipcem 2020 roku a czerwcem 2021 roku.
Najstarsze samochody pochodziły z rocznika 2010. Co ciekawe, aż 10 tys. samochodów zostało wycofanych z ruchu. Niemiecki Automobilklub podzielił wyniki na 5 kategorii wiekowych i przygotował nowy raport o awaryjności.
Wśród najnowszych aut do 3 lat najlepszy okazał się Mercedes GLC, w którym znaleziono wady w 1,5% pojazdów. Samochody w wieku od 3 do 5 lat zdominowało Audi Q2, gdzie wady znaczące znaleziono w 2,1% autach. Porsche 911 ujawniło 3,3% wad w wieku do 7 lat. Natomiast Audi TT okazało się niezawodne w pojazdach do 11 lat.
TOP 5 najmniej awaryjnych samochodów i najbardziej awaryjnych aut dla klasy średniej
Na polskich drogach dominują kierowcy, którzy należą do klasy średniej. Najczęściej decydują się oni na zakup używanych samochodów osobowych do maksymalnie kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wśród najpopularniejszych samochodów w Polsce dla średniej klasy znaleźć można m.in.:
- Toyota Aygo;
- Audi A1;
- Citroen C3;
- Fiat Punto;
- Honda Jazz;
- Mazda CX-3;
- Mitsubishi Space Star;
- Peugeot 2008;
- Renault Captur;
- Skoda Fabia.
Wszystkie powyższe modele to auta używane, które wykazały się najwyższą niezawodnością w rocznikach 2011-2018.
Ranking awaryjności aut – Honda, Toyota, Renault, Skoda, Volkswagen czy inny model?
W zależności od segmentu modelu samochodu najmniej awaryjne samochody można wskazać wśród różnych marek. W przypadku małych aut z segmentu A najmniej powodów do narzekania nie mają właściciele Toyoty Aygo i Toyoty Yaris II. W nieco większych autach miejskich (segment B) również właściciele japońskich samochodów mogą być zadowoleni.
Ranking awaryjności samochodów potwierdza, że Mazda CX-3, Honda Jazz i Mitsubishi Space Star plasują się bardzo wysoko. Wyniki raportu pokazują, że wśród aut kompaktowych najlepiej sprawdzają się niemieckie samochody: Audi A3, Audi Q3, BMW 1, BMW 2 oraz Mercedesy CLA i GLA.
Jeśli chcesz zminimalizować ryzyko konieczności wzywania pomocy drogowej, skorzystaj z powyższych rad i wybierz sprawdzone auta, które znalazły się w nowym raporcie awaryjności.