Audi A3, Toyota Aygo, a może BMW X3? To popularne na rynku europejskim modele. Rdza to naturalny proces rozkładu blachy i elementów metalowych w pojazdach mechanicznych. Woda w dużym stopniu powoduje niszczenie podzespołów samochodowych wykonanych z metalu.
Planujesz zakup samochodu, ale chcesz uniknąć problemu z korozją? Dowiedz się, jakie nadwozie będzie najmniej awaryjne. Zabezpiecz też kupiony pojazd w odpowiedni sposób. Poniżej znajdziesz najistotniejsze informacje w tym zakresie wraz z rankingiem najmniej i najbardziej rdzewiejących modeli.
Najmniej rdzewiejące auta – jaka karoseria rdzewieje najmniej?
Samochody osobowe od wielu lat produkowane są z różnych gatunków metali. Według specjalistów najtrwalsze są modele wykonane z grubej, szwedzkiej blachy. Taka informacja potwierdza się w praktyce.
Przejrzyj oferty sprzedażowe pojazdów używanych, a przekonasz się, że takie samochody są najmniej wrażliwe na oddziaływanie korozji. Co ciekawe, dobrze zabezpieczone podwozie i karoseria są w stanie przetrwać nawet kilkadziesiąt lat bez ryzyka uszkodzenia.
Karoseria z blachy ocynkowanej
Najmniej rdzewiejące auta to takie, których karoseria jest wykonana z blachy ocynkowanej. Taka metoda produkcji karoserii i podwozia pozwala na wieloletnie użytkowanie pojazdu bez ryzyka wystąpienia korozji błotnika lub innych elementów.
Pierwsze generacje samochodów Renault, Ford i innych były wykonane w większości z ocynkowanego metalu. Nie chcesz często odwiedzać mechanika zajmującego się blacharstwem? Kup model z ocynkowanymi elementami i na przestrzeni lat korzystaj z preparatów antykorozyjnych.
Toyota, Mercedes, Honda, a może Opel? Ranking najmniej rdzewiejących samochodów
Specjaliści wciąż spierają się, jakie samochody są najlepsze pod względem odporności na korozję. Na jakie elementy warto zwrócić uwagę? Błotniki, końcówki elementów ruchomych, części nośne oraz uszczelki szyb i drzwi to główne miejsca, gdzie najszybciej pojawia się korozja. Sprawdź, jakie są najmniej i najbardziej korodujące auta na świecie.
Najmniej rdzewiejące auta na świecie
Do najmniej korodujących aut na świecie specjaliści zaliczają takie modele, jak:
- Suzuki Vitara;
- Audi A3 8L;
- Ford Mondeo;
- BMW Serii 3;
- Volvo V40.
Nie ulega jednak wątpliwości, że najbardziej odporne na korozję modele pochodzą z lat 1995-2005. To właśnie wtedy producenci decydowali się na tworzenie karoserii i podwozia z ocynkowanej blachy i metalu. Pamiętaj, że nawet najbardziej odporne na korozje modele prędzej czy później ulegną uszkodzeniom, jeśli odpowiednio nie zabezpieczysz ich preparatem antykorozyjnym.
Najbardziej korodujące auta na świecie
Chcesz wiedzieć, jakie samochody mają największe problemy z występowaniem rdzy? Na kiepski stan blacharski oraz podwozia cierpią głównie takie modele, jak:
- Mercedes klasy E;
- Nissan Micra K11;
- Nissan Primera;
- Mercedes Vito;
- Alfa Romeo 156.
Na polskich drogach znajdziesz wiele aut, na których widoczne są mocne oznaki działania korozji. W przypadku powyższych modeli zabezpieczenia antykorozyjne nie będą skuteczne. Na twoim samochodzie pojawia się rdza? Niektóre z modeli z biegiem lat wymagają sporych napraw blacharskich.
Czy nowe samochody rdzewieją bardziej niż używane?
Wbrew pozorom nowe samochody nie rdzewieją bardziej niż starsze modele. Nowoczesne technologie pozwalają na odpowiednie zabezpieczenie powierzchni metalowych na wiele lat. Nawet jeśli kupisz auto z salonu, zadbaj o to, aby właściwie zabezpieczyć elementy metalowe przed rdzą. Ocynk to świetny sposób na zabezpieczenie blachy wykorzystywany przez producentów samochodów od wielu lat.
Awaria mechaniczna pojazdu najczęściej jest możliwa do naprawienia. Kiedy jednak nadkole lub inny element konstrukcyjny ulegnie nadmiernej korozji, nie będziesz w stanie go naprawić. Niezawodność to drugie imię starszych modeli samochodów.
Zależy ci na maksymalnej odporności na korozję? Kupuj ocynkowane auta i przekonaj się, że marki takie, jak: Volkswagen, Peugeot lub Mazda są dość dobrze zabezpieczone.
W przypadku Mazdy zdania są jednak podzielone. Liczne testy użytkowników miernikami wykazały, że model 6 w rzeczywistości nie posiada odpowiedniej warstwy ocynku. Producent jednak zapewnia, że stosuje takową technologię do zabezpieczenia swoich pojazdów.
Spór w tym przypadku wciąż trwa, lecz nie warto zrażać się do aut marki Mazda. Rdza klapy i progów to dla ciebie spory problem? Uwzględnij powyższy ranking i kup najmniej podatny na korozję samochód.