Silnik 1.0 TSi od Volkswagena
Silnik 1.0 TSi należy do rodziny EA211. Jest to seria modułowych jednostek benzynowych, które są wyposażone w cztery i trzy cylindry. Dowiedz się więcej na temat motoru, a także grupy EA211 z naszego artykułu!
Silnik 1.0 TSi należy do rodziny EA211. Jest to seria modułowych jednostek benzynowych, które są wyposażone w cztery i trzy cylindry. Dowiedz się więcej na temat motoru, a także grupy EA211 z naszego artykułu!
Pojawienie się Bugatti Veyrona na arenie międzynarodowej było poprzedzone 6-letnim procesem produkcyjnym. Przykuwał uwagę obłymi kształtami i mianem najszybszego auta na świecie! Zainteresowanie budził także silnik W16. Przeczytaj o nim więcej!
Audi R8 to jedno z tych aut sportowych, które każdy kojarzy. Piękne sportowe kształty to jednak nie wszystko. Silnik R8 to prawdziwy majstersztyk. W dalszej części artykułu poznasz wersje napędowe jednostki, które aktualnie są dostępne przy zakupie auta.
Silnik 1.4 TDi jest przedstawicielem całej grupy jednostek napędowych, w której zastosowano technologię Turbocharged Direct Injection. Przedstawiamy najważniejsze informacje na jej temat!
Silnik 1.4 TSi został stworzony przez grupę Volkswagena. Jednostka cieszy się z reguły dobrą opinią, ale jak w każdym przypadku można wyszczególnić pewne usterki, które dość często się zdarzają. Sprawdź informacje o tym silniku i co robić w razie awarii!
Zmienna geometria turbiny, czyli VNT, ma na celu zmniejszenie bezwładności wirnika i koła kompresji oraz podniesienie wydajności układu. Jak zbudowane jest takie turbo? Czy psuje się częściej od zwykłej sprężarki? Sprawdź to! Przeczytaj artykuł!
Do najpopularniejszych aut, które są spotykane na polskich drogach, z pewnością można zaliczyć BMW E46. Silniki powstały w aż 11 odmianach benzynowych, a także 3 Diesla. Dowiedz się więcej na temat jednostek najlepiej ocenianych przez użytkowników!
Starsze diesle uznawane są za wyjątkowo trwałe. Za takie uchodzi również silnik 1.7 CDTi, który montowany był od roku 1999. Początkowo trafiał do Opla Astry, ale pojawiał się tez w Hondzie Civic. Czy konstrukcja ta nadal jest godna polecenia? Przeczytaj i sprawdź!
Renault Espace 5 to nowoczesny van, który może być ciekawą propozycją dla rodzin. Przed zakupem warto zastanowić się nad wyborem odpowiedniego silnika. Diesel czy benzyna, a może hybryda? Jaki silnik wybrać do Renault Espace 5 – przeczytaj nasz poradnik.
Silnik 16V wyróżnia się układem siłowników, które są zamontowane do charakterystycznym kątem o profilu imitującym wygląd litery „V”. Nie są to jedyne informacje, które warto znać na temat tego motoru. Zapraszamy do naszego artykułu po więcej wiadomości!
Renault Kadjar to model, który zdobył uznanie dzięki swojej wszechstronności i atrakcyjnej estetyce. Jednak to właściwy wybór silnika decyduje o jego charakterze i dopasowaniu do indywidualnych potrzeb kierowców. Sprawdź, jaki silnik wybrać do Renault Kadjar!
Silnik V8 to doceniana jednostka napędowa. Motor montuje się zarówno w luksusowych sedanach, jak i sportowych autach, SUV-ach lub pickupach. Ośmiocylindrowy silnik spalinowy w układzie V zbiera bardzo dobre recenzje. Co warto o nim wiedzieć?
Silnik 1.2 TSi od Volkswagena należy do rodziny EA111. Obok modelu 1.4 TSi tworzy grupę niedużych jednostek napędowych, które są znane z aut takich jak m.in. Golf VI. Przedstawiamy najważniejsze informacje na temat modelu 1.2 TSi!
Chcesz zakupić Renault Scenic 4? Jaki silnik wybrać – oto pytanie, na które odpowiemy w tym artykule. Dowiedz się więcej o dostępnych opcjach i wybierz najlepszy silnik dla siebie, biorąc pod uwagę moc, oszczędność i dynamikę jazdy.
Silnik Ecoboost należy do serii czterosuwowych, benzynowych jednostek, które są produkowane przez Forda. Ich dystrybucja w Europie rozpoczęła się w 2009 roku. Dowiedz się więcej na temat motoru Ecoboost z naszego tekstu.
Silnik V6 jest oferowany kierowcom od samego początku historii motoryzacji. Jednostka jest montowana zarówno w autach osobowych, jak i TIR-ach lub autobusach. Można je znaleźć w ofercie najpopularniejszych marek. Kluczowe informacje na ten temat znajdziesz w naszym artykule!
Silnik dolnozaworowy należy do przestarzałych konstrukcji montowanych w autach sprzed pięćdziesięciu lat. Przeczytaj artykuł i poznaj charakterystykę tej specyficznej i archaicznej jednostce napędowej.
Kia Sportage IV – jaki silnik wybrać? Wybór odpowiedniego silnika to klucz do zadowolenia z jazdy. Przedstawiamy przewodnik, który pomoże ci zdecydować, jaki silnik będzie dla ciebie najlepszy, uwzględniając moc, efektywność paliwową i styl jazdy. Zapraszamy do lektury!
Opel Insignia B – jaki silnik najmniej awaryjny? Wybór odpowiedniego silnika ma kluczowe znaczenie dla osiągów, ekonomii i niezawodności samochodu. Przedstawiamy jednostki napędowe oferowane w modelu Insignia B cieszące się opinią najmniej awaryjnych i zapewniające dobre osiągi i ekonomiczną eksploatację.
Mercedes A klasa W176 – jaki silnik wybrać? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców rozważających zakup tego kompaktowego modelu. W176 oferowana była z szeroką gamą jednostek napędowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Poznaj fakty na ich temat!
Ile trwa wypalanie DPF na postoju i jak to wpłynie na twoje auto? Filtrowanie cząstek stałych z silnika spalinowego jest jednym z najważniejszych elementów układu wydechowego. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.
Silnik 2.0 TDi to motor należący do rodziny EA188, EA189 i EA288. Jednostka jest przerobioną wersją TDi o pojemności 1.9 TDi i pierwszym silnikiem wysokoprężnym Volkswagena z czterema zaworami na cylinder. Dowiedz się więcej na jego temat z naszego artykułu!
To popularny SUV, który zdobył uznanie wielu kierowców. Na jaki silnik benzynowy Forda Kugi najlepiej postawić? Przed dokonaniem wyboru warto dokładnie przeanalizować dostępne opcje, aby cieszyć się optymalną dynamiką i ekonomią jazdy.
Silnik HEMI wpisuje się w amerykańskie tendencje, chociaż jego powstanie nie było związane tylko z wielką pojemnością i sporą mocą. Dlaczego akurat taki rodzaj jednostki został zastrzeżony przez Chryslera? Sprawdź, czym wyróżnia się na tle konkurencji!
Jednostka tłokowa z dziesięcioma cylindrami. Tak właśnie można opisać motor V10. Silnik cechuje się ogromną mocą i specyficznymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Więcej na jego temat dowiesz się z naszego artykułu!
Silnik R5 to rzędowa, pięciocylindrowa jednostka z bogatą historią, która zaczęła się w końcówce lat 30. XX wieku. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przedstawiamy najważniejsze informacje na jej temat.
Silnik V16 jest jednostką, o której warto dowiedzieć się więcej. W naszym artykule poznasz najważniejsze wiadomości na temat kultowego motoru. Zdobądź informacje o jego konstrukcji, historii, a także modelach aut, w których go zastosowano!
Silnik R32 jest znany głównie z modeli VW Golf R32 Mk4 i Mk5. Jednostkę montowano również w pojazdach marki Audi – m.in. w modelu A3. Dowiedz się więcej na temat tego silnika już teraz z naszego artykułu!
Silnik N57 jest produkowany od 2008 roku przez koncern BMW. To rzędowy, sześciocylindrowy motor, który montowano m.in. w E90, X5, czy E91. Więcej wiadomości o tym motorze znajdziesz w naszym artykule!
Silnik 1.2 PureTech jest produkowany od 2014 roku. Od tego czasu zdobył kilka razy prestiżową nagrodę Engine Of The Year przyznawaną przez UKi Media & Events’ Automotive Magazines. Co warto wiedzieć o tej jednostce?
Silnik M54B25 był stosowany w różnych modelach aut BMW. Najpopularniejsze z nich to m.in. E36 i E46. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tej jednostki, zapraszamy do dalszej części artykułu!
Silnik Wankla nie jest już tak popularnym elementem budowy auta, jak niegdyś. Kiedy został wynaleziony? Jeśli fascynujesz się motoryzacją, musisz poznać tę historię! Dowiedz się także, jak działa silnik Wankla, aby lepiej zrozumieć działanie swojego pojazdu.
Najczęściej silnik V5 montowany był w Golfie IV, Passacie B5, czy VW Bora. Jednostka ta dysponuje mocą rzędu 150 i 170 koni mechanicznych i występuje w wariancie 10 i 20-zaworowym. Jak prezentuje się jej niezawodność?
Ponadprzeciętna obciążalność mechaniczna, dobra dynamika, a także niskie zużycie paliwa. Właśnie w taki sposób najczęściej charakteryzuje się silnik 1.9 TDI. Dowiedz się więcej na temat tej jednostki napędowej!
Silnik N46B20 należy do rodziny jednostek BMW o kodzie N40. Są to wolnossące, rzędowe motory z czterema cylindrami i szesnastoma zaworami. Model M46B20 zastąpił M43. Dowiedz się więcej na temat jednostki z naszego artykułu!
Niestety, silnik 2.5 TDi nie należy do udanych produktów Volkswagena. Jednostka została zamontowana po raz pierwszy w modelu Audi A6 C5 z 1997 roku. Dowiedz się więcej na jej temat z naszego artykułu!
Jakość serii silników M54 ceniona jest do dzisiaj. BMW stanęło przed trudnym zadaniem poprawy i tak dobrego silnika M52. Zadanie się udało, a jednostka M54 do dzisiaj znajduje grono oddanych fanów, którzy swapują go do mniejszych aut. Przeczytaj więcej!
Silnik 1.9 SDi jest znany z takich modeli aut jak m.in. Volkswagen Polo i Golf. Pomimo niedużych gabarytów zapewnia optymalną moc. Przedstawiamy najważniejsze informacje na jego temat!
OHC to nic innego jak oznaczenie typu konstrukcji rozrządu w danym silniku. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o dwóch podgrupach SOHC i DOHC tych współczesnych konstrukcji. Poznasz ich zarówno mocne, jak i słabe strony.
Silnik D4D jest marketingową nazwą, którą opracował koncern Toyota. Dotyczy bezpośredniego wtrysku turbodiesla z technologią Common Rail. Najważniejsze informacje na temat tej jednostki znajdziesz w naszym artykule!
Silnik 2.7 CDI stał się legendą wśród współczesnych motorów wysokoprężnych. Pięciocylindrowa jednostka Mercedesa charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym oraz niskim zużyciem paliwa. Sprawdź, co jeszcze wyróżnia ten model.
Silnik 0.9 TCe jest najmniejszą jednostką napędową w historii, która była montowana w autach grupy Renault. Jej wprowadzenie ma na celu całkowite zastąpienie TCe 100. Przedstawiamy najważniejsze informacje o wersji 0.9!
Volkswagen Golf V przestał być produkowany w 2009 roku, ale pomimo upływu lat jest wciąż częstym wyborem, na przykład jako auto miejskie. Montowano w nim silnik 1.6 FSi i typ MPi. Dowiedz się, na czym polegają różnice pomiędzy nimi i jaka jest i charakterystyka od nas!
Masz samochód marki Renault lub Nissan? Dowiedz się, jak działa i czym wyróżnia się silnik 2.0 DCI 150KM. To popularna jednostka napędowa dostępna już od 2005 roku. Czy jest podatna na usterki? Sprawdź!
Cechą charakterystyczną jednostek napędowych z rodziny MPi jest to, że zamontowano w nich system wtrysku wielopunktowego. Do tej grupy należy właśnie silnik 1.0 MPi. Dowiedz się więcej na jego temat z naszego artykułu!
Silnik S301D produkowany w zakładach Andoria w latach 70. wciąż jest używany, na przykład w rolnictwie. Trudno znaleźć powszechnie dostępne informacje na jego temat, ale nam udało się zebrać najważniejsze wiadomości – sprawdź sam!
Silnik GY6 został zaprezentowany po raz pierwszy w latach 60. Wykonali go inżynierowie firmy Honda Motor Company. Jednostka napędowa jest używana do dzisiaj. Przedstawiamy najważniejsze informacje o popularnym motorze.
Silnik OHV, czyli Over Head Valves jest już rzadko spotykaną i bardzo skomplikowaną konstrukcją całego układu rozrządu silnika. Przeczytaj artykuł i sprawdź, czy warto inwestować w takie jednostki napędowe.