Silnik 2.0 turbo to jednostka, która jest produkowana przez markę Opel. Przedstawiamy kluczowe informacje o tym silniku benzynowym. Jaka jest jego specyfika i w których modelach aut był montowany? Sprawdź!
Silnik 2.0 L CDTI II generacji od Opla
Silnik 2.0 turbo od Opla jest montowany w samochodach takich jak Insignia, czy Zafira Tourer. Zadebiutował na targach motoryzacyjnych Mondial De L’Automobile 2014 w Paryżu. Nowa generacja 2.0 L CDTI jest ważnym krokiem w rozwoju oferty motorów Opla. Jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 6. Oprócz tego zapewnia wysoką moc obrotową przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Te parametry są lepsze w porównaniu z poprzednimi wersjami jednostki. Niniejsza wersja jednostki zastąpiła 2.0 I CDTI, która generowała moc 163 KM. Nowszy motor zapewnia 170 KM i moment obrotowy 400 Nm. Dzięki temu osiągnięto większą moc o niemal 5%.
Dane techniczne 2.0 L CDTI II
W przypadku tego modelu pojawiają się porównania z motorem 1.6 CDTI. Pomimo tego, że jednostka 2.0 t ma taką samą moc na litr – 85 KM, to wyróżnia się lepszą dynamiką. Motor jest też bardziej ekonomiczny – zużywa mniej paliwa. Jeżeli chodzi o inne dane techniczne, silnik 2.0 t L CDTI II generacji ma moment obrotowy o wartości 400 Nm, który jest dostępny w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Natomiast moc maksymalna wynosi 170 KM i jest osiągana przy 3750 obrotach na minutę.
Silnik 2.0 turbo CDTI II od Opla – czym charakteryzuje się jego konstrukcja?
Za znakomitymi osiągami jednostki 2.0 L CDTI II stoi przemyślana konstrukcja. Do kluczowych elementów silnika należy nowa komora spalania, czy przeprofilowane otwory wlotowe, a także nowy układ wtrysku paliwa o ciśnieniu 2000 bar i maksymalnie 10 wtryskach na cykl pracy cylindra. Dzięki temu jednostka generuje większą moc, a także cechuje się lepszym rozpylaniem paliwa, co zapewnia redukcję hałasu podczas pracy motoru. Zastosowano też turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT z elektrycznym siłownikiem turbiny o zmiennym przekroju. Dzięki temu uzyskano aż o 20% szybszą reakcję na wzrost ciśnienia doładowania niż w przypadku siłownika podciśnieniowego. Konstruktorzy zdecydowali się też na chłodzenie wodą i montaż filtra oleju, który zmniejsza zużycie układu łożyskowego.
Jednostka Opel 2.0 ECOTEC turbo
Ten model silnika był stosowany w autach takich jak Opel Vectra C i Signum. Cechował się wysoką kulturą pracy i zapewniał optymalną dynamikę jazdy oraz moment obrotowy. Kierowcy cenili auta z tym motorem również za stabilne działanie i długotrwałość. Opel 2.0 ECOTEC Turbo jest 4-cylindrowym silnikiem. Ma 16 zaworów i wielopunktowy typ wtrysku. Konstruktorzy zdecydowali się również na zamontowanie turbosprężarki. Użytkownicy pojazdu, którzy chcą oszczędzić pieniądze na paliwie, mogą zdecydować się na instalację LPG.
Najczęściej występujące awarie
Jednostka ma jednak swoje minusy. Jest nim na pewno dość kosztowny serwis motoru. Wśród najdroższych napraw można wymienić, na przykład, wymianę rozrządu, czy napinaczy. Z tego powodu kluczowym aspektem jego użytkowania jest regularny serwis i wymiana olejów i filtrów. Dzięki temu silnik 2.0 ECOTEC Turbo może przejechać setki tysięcy kilometrów bez poważniejszych usterek.
Silniki czterocylindrowe do Opla Insignia
Jak wspomniano wcześniej, jednostki 2.0 turbo są też stosowane w przypadku modelu Insignia. Na uwagę zasługuje ta, którą wprowadzono w 2020 roku. Motor montowany w tych modelach wytwarza moc 170 KM, oferując jednocześnie moment obrotowy na poziomie 350 niutonometrów. Czterocylindrowa jednostka współpracuje z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów i z napędem na przednie koła. Sprawia to, że samochód wyposażony w motor osiąga prędkość 100 km/h w ciągu 8,7 s. Ten rodzaj silnika 2.0 turbo zastosowano w przypadku wersji Business Elegance.
Wiesz już, czym charakteryzuje się silnik 2.0 turbo oraz jakie są jego zalety i wady. Warto dodać, że silnik 2.0 turbo od Opla został opracowany przez inżynierów z Turynu, a także Ameryki Północnej. Jego produkcja ma miejsce w fabryce Opla znajdującej się w Kaiserslautern.