Silnik 2.7 CDI diesel. Mercedes-Benz montowało go w modelach Mercedes Sprinter, W203 czy W211. Najważniejsze informacje

Silnik 2.7 CDI to jeden z pierwszych, w których zastosowano wtrysk typu Common Rail. Dostępność części wymiennych jest bardzo dobra, a ceny przystępne, ponieważ wiele z nich pasuje od modeli cztero- i sześciocylindrowych. W dalszej części przeczytasz, w jakich modelach był montowany, na co zwrócić uwagę podczas zakupu oraz jak odpowiednio zadbać o ten silnik.

Silnik 2.7 CDI – podstawowe informacje

Mercedes wyprodukował trzy wersje silnika 2.7 CDI. Pierwsza, o mocy 170 KM, występowała w autach od klasy C, a nawet w modelach terenowych oraz dostawczych wytwarzanych w latach 1999-2006. W wersję o mocy 156-163 KM wyposażano modele klasy M oraz G, natomiast od roku 2002 do 2005 produkowano motor o mocy 177 KM i występował on głównie w Mercedesie Klasy E.

We wszystkich jednostkach zastosowano system wtrysku Common Rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Silnik charakteryzuje się dużą żywotnością i nie jest mu straszny przebieg 500 tysięcy kilometrów.

Wady i zalety silników Mercedesa

Bardzo ważną cechą tej jednostki jest zamienność elementów z bliźniaczymi silnikami Diesla cztero- i sześciocylindrowymi. Dostęp do części jest łatwy, a duża ilość zamienników zmniejsza koszty napraw oraz serwisu.

Jest to silnik, który bardzo łatwo poddaje się regeneracji, jednak nie jest wolny od wad. Awarii ulega dość często głowica, która pęka na skutek przegrzania, psuje się termostat oraz kolektor dolotowy.

Mimo kilku wad jest to motor godny uwagi, posiadający zdecydowanie więcej zalet. Przede wszystkim silniki 2.7 CDI mają solidną i trwałą konstrukcję. Cechują się bardzo niską awaryjnością, ale też dużą dostępnością części.

Pracują płynnie, są żwawe a przy tym bardzo mało palą. Modele z tymi silnikami to często dwudziestoletnie auta i na kilka rzeczy należy zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu takich pojazdów.

Mercedes-Benz silnik 2.7 CDI – na co powinieneś uważać podczas zakupu?

Podczas zakupu koniecznie zwróć uwagę na poziom płynów, najlepiej skontrolować to w warsztacie. Od razu po zakupie auta z tym silnikiem powinieneś zadbać o układ chłodzenia, ponieważ najczęstsza awaria – pęknięcie głowicy wynika z przegrzania.

Jest to dość stara jednostka napędowa, w związku z czym powinieneś się liczyć z ewentualnymi naprawami i mieć przygotowane 2-3 tysiące złotych na usuwanie potencjalnych awarii. Ogromną zaletą jest to, że silnik 2.7 CDI bez problemu przejdzie klasyczny proces regeneracji, a dostępność części jest duża, co pozwala wybrać tańsze i oszczędzić.

Jak serwisować auto z oznaczeniem 270 CDI diesel?

Ogromną zaletą konstrukcyjną OM612 jest łańcuch zamiast paska rozrządu. Po dobrze przeprowadzonej renowacji silnika pod maskę należy zaglądać jedynie po to, aby uzupełnić płyn do spryskiwaczy.

Motor świetnie współpracuje z dedykowanymi skrzyniami biegów, nie ucieka z niego olej, którego zalecane wymiany należy przeprowadzać co 15 tysięcy kilometrów. Należy też zwrócić szczególną uwagę na poziom płynu chłodzącego i dbać o jego poprawne funkcjonowanie. Regularnie serwisowane auto odwdzięczy ci się długą żywotnością.

Święty Graal kamperowców – Mercedes Sprinter 2.7 CDI

Sprinter z silnikiem 2.7 CDI to jeden z bardziej poszukiwanych aktualnie modeli Mercedesa. Wiele osób wybiera ten model na bazę dla swojego kampera.

Małe ryzyko awarii w dalekiej podróży jest wystarczającym powodem, aby zdecydować się na model Sprintera z tym motorem. Nie bez znaczenia jest też tutaj niskie spalanie, które cechuje samochody wyposażone w tę jednostkę napędową.

Wiele osób jest przekonanych, że to ostatnie z porządnie wykonanych silników, producentom nie opłaca się rozwijać jednostek pięciocylindrowych. Tańsze w produkcji są turbodoładowane, ale o mniejszej pojemności.

Klasa E W211 2.7 CDI – większa moc i osiągi

Klasa E nieustannie cieszy się popularnością. Często wybierana jest przez taksówkarzy. Istotne znaczenie ma tu niskie spalanie oraz bezawaryjność. Jeśli planujesz zakup tego modelu na użytek własny, możesz skorzystać z uług firm potrafiących poprawić osiągi i wycisnąć więcej mocy z silnika 2.7 CDI.

Drzemie w nim prawdziwy potencjał. To właśnie ta najmocniejsza 177 konna jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Do setki rozpędza auto w 9 sekund, natomiast prędkość maksymalna to 233 km/h.

Jeśli szukasz auta stosunkowo taniego, to Mercedesy z silnikami 2.7 CDI będą idealne dla ciebie. Musisz się jednak przygotować na dodatkowe koszty poza samym zakupem auta. Są to jednostki dosyć stare, wymagające remontów i napraw. Jednak jeśli zdecydujesz się na profesjonalną konserwację silnika, jeszcze długo będziesz cieszył się jego dobrą pracą.

Dodaj komentarz