Na przestrzeni lat inżynierowie BMW wyprodukowali wiele modeli silników. Wiele z nich do dnia dzisiejszego funkcjonuje bezawaryjnie w autach z tej stajni. BMW E36 ma wielu zwolenników głównie ze względu na zastosowaną w nim jednostkę napędową. Chcesz wiedzieć, czym charakteryzuje się silnik m52b28? Najciekawszą odmianą jest model o pojemności 2.8. Pamiętaj jednak, że konstrukcja jednostki napędowej z wieloletnią tradycją ma wiele zalet, jak i wad. Dokładana analiza danych technicznych pomoże ci w podjęciu decyzji, czy warto wybrać ten model silnika do samochodu.
Silnik m52b28? Co to za jednostka napędowa?
Chcesz wiedzieć, jak działa i czym wyróżnia się m52b28? To popularna jednostka napędowa, która powstała już w 1994 roku. Pierwsze modele występowały w autach BMW serii 3 E36. Było to rozwinięcie wiekowej już jednostki M50. Pierwsze modele silnika m52b28 miały pojemność 2.8 litra w rzędowej szóstce. Aż sześciocylindrowy silnik generował moc na poziomie od 150 do 170 KM. Najmocniejsze wersje silnikowe dostępne w nieco droższych wersjach samochodów miały już parametry rzędu 193 KM.
Czy ta jednostka jest uniwersalna?
Dla niewielkiego auta BMW taka moc była wystarczająca, aby zapewnić dynamiczną jazdę. Aż 24 zawory, pośredni wtrysk paliwa i 6 cylidrów sprawia, że silnik m52b28 sprawdza się w wielu modelach samochodów. Bez problemu wykonasz swap silnika tego typu, jeśli tylko masz podstawową wiedzę z zakresu mechaniki i odpowiedni osprzęt. Silnik ten doceniany jest obecnie przez wielu miłośników marki BMW.
Jakie cechy ma silnik m52b28? Wady i zalety jednostki napędowej występującej w BMW
Zastanawiasz się, jakie są wady i zalety tej jednostki napędowej? A może interesują cię najpopularniejsze usterki, na jakie narażony jest silnik m52b28? W tym przypadku zwracaj uwagę na uszkodzenia uszczelki pod głowicą oraz przegrzewanie silnika. Często występujące awarie czujnika położenia wałka rozrządu oraz regularne ubytki oleju to niestety standard dla silników tej klasy.
Eksploatacja jednostki a jej problemy
Silnik m52b28 od BMW uznawany jest za bardzo udany model, ale tylko wtedy, kiedy użytkownik pojazdu dba przez cały okres eksploatacji o regularną wymianę oleju. Na częste usterki narażone są także uszczelniacze zaworów. To przyczynia się do zwiększonego spalania oleju silnikowego. Pamiętaj, że w BMW 3E46 zastosowano już nieco zmodernizowaną odmianę silnika z oznaczeniem M52TU. Wyeliminowano w niej wady poprzedniej wersji i zastosowano system Double Vanos.
Zalety silnika m52b28
Do najważniejszy atutów silnika BMW 2.8 zaliczamy:
- trwałość podzespołów;
- blok silnika wykonany ze stopu aluminium;
- dynamikę działania i kulturę pracy.
Silnik m52b28 ma swoje atuty, choć trzeba pamiętać o jego odpowiedniej eksploatacji. Minusem użytkowania tej jednostki napędowej jest ilość oleju potrzebnego do wymiany oraz droga instalacja LPG. Powyższe informacje to podstawowe kwestie związane z silnikiem m52b28, które pozwolą ci ocenić, czy to nadal jednostka warta uwagi.
Fot. główne: Aconcagua via Wikipedia, CC BY-SA 3.0