Choć nie zdarza się to zbyt często, w zimie zamarznięte paliwo może przysporzyć kierowcy wiele problemów. Jak sobie z tym poradzić? W tej sytuacji uruchomienie silnika nie jest najlepszym pomysłem! Poznaj objawy zamarzniętego paliwa i sprawdź, jak poradzić sobie z niedającą się otworzyć klapką. Nie jest to wcale trudne, ale aby szybko rozwiązać ten problem, musisz już wcześniej być na niego przygotowanym. Wówczas, nawet jeśli pojazd nie będzie chciał rano odpalić, ty i tak nie spóźnisz się do pracy.
Zamarznięte paliwo – objawy cię nie zaskoczą
Auto, którego nie można odpalić zimą, może mieć rozładowany akumulator, ale jeśli to wykluczysz, istnieje prawdopodobieństwo, że twój bak zaczął przypominać grudę lodu. Oczywiście paliwo nie zamarza w dokładnie ten sam sposób, co woda, choć jeśli ta dostała się do środka, możesz mieć podobny problem. Rozwiązanie tej sytuacji jest dość proste i wcale nie będziesz musiał czekać, aż temperatury wzrosną. Gdy pojawią się objawy zamarzniętego paliwa, po prostu musisz zacząć działać.
Zamarznięte paliwo: diesel i olej napędowy
Jak wygląda zamarznięte paliwo diesla? Normalne ma żółty, ale przejrzysty kolor. Gdy temperatura maleje, mogą zacząć wytrącać się kryształki parafiny, które sprawiają, że paliwo przybiera mętny wygląd. Jeśli do tego dojdzie, te drobne fragmenciki mogą nawet zapchać filtr, co z kolei doprowadzi do niemożności odpalenia samochodu. Z tego powodu olej napędowy dostępny zimą jest dostosowywany do niskich temperatur. Jeśli jednak nieczęsto jeździsz samochodem i np. w mroźnym grudniu dalej masz dużą ilość oleju napędowego z września, auto może po prostu nie odpalić, czego przyczyną jest prawdopodobnie zamarznięte paliwo. Objawy takiego stanu można jednak zniwelować.
Zamarznięty filtr paliwa w dieslu – jak sobie z tym poradzić?
Jak szybko poradzić sobie z zamarzniętym paliwem? Przede wszystkim pamiętaj, że tej sytuacji warto zapobiegać. Nim nadejdą mrozy, skorzystaj z tzw. antyżelu, czyli depresatora. Jedna butelka wystarczy na cały bak, a skutecznie zapobiegnie zamarzaniu.
Niestety, jeśli paliwo już zamarzło, nie masz wyboru. Musisz przetransportować pojazd w cieplejsze miejsce, np. garaż, i zaczekać, aż paliwo znów zmieni swoją formę. Dopiero wtedy możesz użyć specjalnego płynu, aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości. Zamarznięty filtr paliwa w dieslu też może ulec uszkodzeniu, dlatego np. przed zimą zawsze warto sprawdzić jego stan. Wymiana będzie dość tania, a ty zaoszczędzisz sobie wielu problemów.
Zamarznięty wlew paliwa
W mroźny dzień wjeżdżasz na stację, chcesz zatankować, a tam okazuje się, że masz zamarznięty wlew paliwa! Nie martw się, to może się niestety zdarzyć. Na szczęście to mniejszy problem niż zamarznięty bak. Przede wszystkim zakup bądź wykorzystaj, jeśli masz, płyn do odmrażania zamków. Czasem sprawdzi się również specyfik do odmrażania szyb, ale lepiej przeczytaj najpierw informacje od producenta. Zamarznięta klapka wlewu paliwa potraktowana w ten sposób powinna szybko pozwolić się otworzyć. Dlatego w tej sytuacji nie panikuj, ale po prostu spokojnie zaaplikuj specyfik.
Zamarznięte paliwo – objawy, którym lepiej zapobiegać
Jako kierowca dbaj o swój pojazd, aby twoim problemem nie było zamarznięte paliwo. Objawy wskazujące na lód w baku mogą popsuć niejedną podróż. Choć to problem, który łatwo da się rozwiązać, będzie wymagał przede wszystkim czasu, którego możesz nie mieć, jeśli śpieszysz się rano do pracy. Zima to trudny czas dla kierowców, ale jeśli się do niej odpowiednio przygotujesz, nie będziesz musiał się martwić, jak dojechać do pracy.